Vrijdag Schreidag


Is dit het begin van een patroon? Twee weken geleden veranderde donderdag nog in een domperdag. Afgelopen vrijdag werd dan weer een schreidag en dat had niet alleen met de arrividerci van onze Rode Duivels te maken.

Omdat het niet altijd chronologisch moet, beginnen we aan het einde. Dat is eigenlijk meteen ook beginnen mét het einde, dat van Romelu en co op het EK 2021. De hoop van elf miljoen Belgen ingeruild voor ontgoocheling. Het leedvermaak ten koste van Nederland en Frankrijk ingeruild voor leed. Dromerige ambitie ingeruild voor zelfbeklag. De Gouden Generatie ingeruild voor de Houten Generatie, wat uiteraard een brug te ver is. De ene dag verwachten we goud, de andere vloeken we hen de riolen in. Het mag langs beide kanten genuanceerder.

Beste acht

Vier grote toernooien op rij minstens bij de beste acht van het pak horen, met een medaille in 2018 als klein kersje. Dat is al een heuse prestatie voor een land dat de vijf voorgaande toernooien niet eens mocht deelnemen. Waarom dit ook het einde van deze talentvolle generatie zou zijn is mij ook niet meteen duidelijk. Zogezegd over hun top werden de Nederlandse sterren Robben en Van Persie derde op het WK in 2014. De afgeschilderde Kroaten speelden in 2018 zelfs de WK-finale. 

Het Goud van onze Generatie sprankelt bij gratie van de handen van Courtois, het hoofd en hart van De Bruyne, de voetjes van Eden Hazard en het lijf van Lukaku. De vier azen van het volledige spel kaarten. Als er slechts twee fatsoenlijk kunnen worden ingezet, zijn de Rode Duivels als ploeg niet de beste van de wereld. Dat weet de rest van de wereld natuurlijk ook. Waarom zou KDB anders de ene na de andere blessure aangetrapt krijgen? Ze breken zijn oogkas en scheuren zijn ligamenten. Wanneer roept de meester nu eindelijk "kindjes, lief spelen"?  


In die omstandigheden verloren we van beter en dat is geen schande, al deed het pijn. Er resten voor ons nog twee opties. Supporteren voor Italië om te mogen stellen dat we van de allerbeste verloren (en daarmee gelijk krijgen met mijn voorspelling dat Mario en Luigi het EK zouden winnen) of hopen dat de Denen een van de mooiste verhalen uit de sportgeschiedenis schrijven.

Betrapt

De Belgische treurnis van net voor middernacht was nog niet eens het vreemdste. Soms overkomt je iets waar je geen vat op hebt, soms overkomt je iets waar je zelf wel vat op hebt. Dat ik een ezel ben die zich meermaals aan dezelfde steen stoot, bewees een inkomende email op het werk. Afzender was Teresa. De eerste zin zette meteen de toon. I have some bad news for you. 

Ze liet me weten dat ze door mijn eenvoudige 123-wachtwoorden toegang had gekregen tot mijn accounts en al enkele maanden mijn internetactiviteiten in de gaten hield. I have discovered that you are a big fan of adult websites. En dat tijdens de werkuren, sorry baas. Bovendien merkte Teresa op dat ik niet alleen graag naar de lichtzinnige kunst van erotica kijk. Blijkbaar word ik door mijn webcam - ik wist niet eens dat ik er eentje had - gefilmd terwijl ik mijn zelfbeheersing keer op keer verlies.  Ik heb mezelf gewoon niet in de hand, alhoewel.. Bizar dat er nooit één collega iets in de mot had.


Dat dat me weer moest overkomen. Teresa toonde gelukkig haar hart, net zoals Pata Peppy het vorig jaar deed. You transfer $ 1650 USD to me. Binnen de 48uur na het openen van de mail. Vervolgens zou ze alle bewijsmateriaal vernietigen. Zoniet, dan zet ze alles online en stuurt ze het naar vrienden, familie en collega's. Gelukkig stond het vakantiegeld net op de rekening, zodat ik zondagavond al de dollars kon overmaken. Nu maar hopen dat het, in tegenstelling tot bij Pata Peppy, definitief de laatste keer was. Ik probeer mezelf echt wel in de hand te houden. Figuurlijk dan.

Zesduizend Belgische Frank

Nu heb ik ook voor jullie, lieve lezers, bad news. Dankzij de nieuwste software kan ik jullie ook volgen. Het is me opgevallen dat jullie na het lezen van een blogpost graag andere frivole websites bezoeken. Zou het één met het ander iets te maken hebben? Een tip: zet in het vervolg jullie webcams uit. Omdat ik goed van inborst ben, wil ik jullie nog een kans geven. Steek zesduizend Belgische frank aan zwartgeld in een enveloppe, verstuur het voor het einde van de week naar Zouditlukken 1 in Eensproberen en ik vernietig elk bewijsstuk.

Reacties